Tuesday, October 30, 2012

Persoalan yang sering ditanya mengenai COLLAGEN ~

Posted by lezaqasandra at 6:21 PM
Collagen adalah protein yang paling penting di dalam badan manusia. Collagen membina 75% daripada tisu kulit dan bertindak sebagai pemegang untuk pembentukan struktur badan kita. Pengambilan collagen adalah amat penting kerana 1/3 protein yang terdapat dalam badan kita mengalami penyusutan apabila umur kita semakin meningkat menyebabkan kulit akan mula hilang keanjalan semulajadinya dan tanda-tanda awal kedutan mula jelas apabila mencapai pertengahan umur 20-an. Penambahan collagen adalah di syorkan bagi mengganti semula collagen dan membina semula sel-sel dan tisu-tisu badan. Dengan mengamalkan Collagen from Catalyst brand adalah pilihan yang tepat bagi keanjalan dan ketegangan kulit kita. Kita semua sepatutnya start tambah collagen dr usia muda lagi untuk mengelakkan kulit hilang keanjalan pada usia yang tidak sepatutnya. You should take care of your skin :)


 Now let's go to FAQ Collagen.

Q : Collagen ni dlm bentuk serbuk ke cecair ke ape?
A : Collagen catalyst ni actually dlm bentuk serbuk dan ianya ada 3g per serving. Ada 15 sachets dalam 1 kotak. Makan 1 sachet 1 kali sehari, so kiranya sebulan perlu mengambil 2 kotak Collagen Catalyst. if nk makan 1 sachet untuk 2 hari sekali pn xpe tapi kalau nk cepat cantik, makan tiap2 hari. :)

 Q : Rasa dia cmne? cam susu ke?
A : Nope dear. Rasa dia mcm masam2 manis, mcm manis buah la nk kata. kadang2 rasa dia cm rebina. Sedap sangat, wrna pink ke purplean, eheh :)

 Q : So how much the price?
A : The price only RM 59.90 untuk semenanjung. Sabah / Sarawak RM 65.90. Cuba korg tgk harga2 collagen lain cmne :)

 Q : Mcmana cara nk pemakanannya?
A : Ok cara dia sng je. korg amek collagen tu then makan dgn letak bwh lidah. Then better minum dgn jus buah utk lebih efektif. Kalau xde, air suam pun hokey. Waktu paling sesuai untuk makan produk ini adalah sebelum tidur ( 2-3 jam selepas makan malam) kerana pada waktu tidur, proses penyerapan amat efektif. Jika lupa makan pada waktu malam, boleh dimakan pagi sebelum sarapan pagi dan kemudian disusuli semula pada waktu malam, tiada pantang k.

 Q : Adakah wanita mengandung/dalam pantang/period boleh makan produk ini?
A : Tiada masalah dimakan oleh wanita mengandung, dalam pantang & period. Sangat digalakkan kerana semasa mengandung kulit kita akan jadi lebih kering dan kusam. if selalu amalkan Collagen catalyst , kulit akan bertambah lembut, halus, xkusam serta membantu mengekalkan kecergasan & tenaga dalam badan. :)

 Q : Adakah sebarang reaksi/simpton yg berlaku selepas mengambil produk ini mcm pening kepala ke sakit perut ke?
 A : Alhamdulillah mengikut experience sy yg dah berbulan-bulan makan collagen ni xde la plak kesan pape. Malah rasa kulit makin tegang dan parut2 makin pudar :) Yang penting air kena minum banyak k untuk penyerapan collagen tu.

 Q : Org yang ade darah tinggi, kencing manis, jantung, gout, kanser, ketumbuhan boleh ke mkn produk ni? A : xde masaalah kepada yang berpenyakit seperti di atas kecuali gout kerana gout biasanya tidak digalakkan dengan lebihan protein.

 Q : Apa kandungan dlm collagen ni?
A : Kandungan yg ada seperti di kotak adalahi Maltodextrin, Tomato extract, Aloe vera extract, Collagen, Pomegranate powder, flavor, and dextrose.

 Q : Halal ke ni??
A : Kwn2 pls jgn was2 bila da ada sijil Halal Jakim. Jakim da check sume ingredient ok. Collagen ni ada sijil Halal Jakim, dan it is made in Malaysia. Jgn risau takut ada gelatin bukan2 ke ape. It's halal. :)

credit : Syuhada Catalyst

0 comments:

Post a Comment

 

LizQasandra shop Copyright © 2012 Re-Designed by LizQasandra LizQasandra Shop - Online Shop